Webinar: Totstandkoming en wijziging van de opdracht, zorgvuldig onderhandelen
Privaat Bouwrecht
15 mei 2020
Contact
Jens Rediers gaf op woensdag 13 mei 2020 een webinar over de “Totstandkoming van de aannemingsovereenkomst en de gevolgen van een wijziging van de opdracht”. Dit webinar was vooral gericht op projectleiders en -coördinatoren, projectdirecteurs en werfleiders.
Hij besprak verschillende aandachtspunten in detail die voor de aannemer van belang zijn bij het onderhandelen en sluiten van aannemingsovereenkomsten en hoe om te gaan met eventuele wijzigingen van zijn opdracht. Onder meer de volgende onderwerpen en vragen kwamen aan bod:
- Hoe kan een (aannemings)overeenkomst tot stand komen?
- Zijn de algemene voorwaarden van de aannemer van toepassing?
- Zorgvuldig onderhandelen: wat indien lopende onderhandelingen niet tot een akkoord leiden?
- De prijsbepaling van de aanneming (vaste prijs, werken in regie, …)
- Wijziging van de opdracht: meerwerken en verrekeningen
Deze onderwerpen werden in het algemeen toegelicht, waarbij voor enkele specifieke aspecten op de Woningbouwwet en op de relevante bepalingen in FIDIC-contracten werd ingegaan. Ook werden een paar praktische toepassingen aangehaald ter illustratie.
(Her)bekijk hier het webinar.
Wenst u graag de uitnodigingen voor cliëntenseminaries of webinars te ontvangen? Klik dan hier om u in te schrijven.
Voor vragen kan u bij Jens Rediers terecht.