sr.search

COVID-19 bijstand: tarieven Schoups minus 15% in Q2 2020

COVID-19

30 juni 2020


Veel ondernemingen zitten momenteel in lockdown. De economische gevolgen van COVID-19 zijn immens.

De meer dan 50 advocaten van Schoups wensen ondernemingen die nood hebben aan bijstand naar aanleiding van COVID-19 te ondersteunen.

Ongewone tijden vragen ook ongewone maatregelen. Daarom zal Schoups de basis uurtarieven voor ondernemers verlagen met 15% voor alle werk dat wordt gepresteerd tijdens het tweede kwartaal voor Corona-gerelateerde vragen. Door mee een deel van uw economische risico op ons te nemen, hopen wij een reëel verschil te kunnen maken voor u als ondernemer.

Indien u wenst te vernemen of uw zorg of vraag ook in aanmerking komt voor dit bijzondere regime, kan u steeds vrijblijvend contact opnemen met uw vaste contactpersonen binnen ons kantoor of kan u mailen naar info@schoups.be of ons telefonisch contacteren op +32 3 260 98 60.

Alvast enkele voorbeelden van corona-gerelateerd werk zijn:

  • Kan ik de corona maatregelen inroepen als overmacht om mijn overeenkomst niet uit te voeren?
  • Mijn klanten dreigen in de financiële problemen omwille van de lockdown. Hoe kan ik hen wat ademruimte geven én mij tegelijkertijd indekken tegen insolventie?
  • Heb ik als handelaar recht op vermindering of uitstel van te betalen huur?
  • Wanneer kan ik me beroepen op overmacht?
  • Kan ik als werkgever gebruik maken van tijdelijke “corona” werkloosheid?
  • Door de coronamaatregelen kan ik mijn targets allicht niet meer halen. Kan mijn contractpartij nu zomaar beëindigen? Of verlies ik mijn recht op boni en omzetkortingen?
  • Wat met de vertraging en stillegging van de werken ingevolge het coronavirus? Kunnen hiervoor boetes of andere sancties worden opgelegd?
  • Ik kom omwille van corona in financiële moeilijkheden; hoe kan ik mij beschermen tegen mijn schuldeisers?
  • Welke zijn nu de doorlooptijden/wat moet ik doen met de lopende vergunningsdossiers en handhavingsprocedures? Gelden alle omgevingsrechtelijke regels ook onverkort verder tijdens de coronacrisis?
  • Zijn mijn overeenkomsten en algemene voorwaarden corona-proof? Wat moet ik aanpassen om een eventuele volgende lockdown zo goed als mogelijk door te komen?
  • Heb ik als zelfstandige dienstverlener recht op betaling van mijn fee, ook als ik omwille van corona niet kan of mag werken
  • Hoe implementeer ik als werkgever telethuiswerk?
  • Wat met het uitstellen of beëindigen van arbeidsovereenkomsten door de coronacrisis?
  • Welke welzijnsverplichtingen heb ik ten aanzien van mijn personeel door corona?
  • Hoe ga ik om met prijzen en termijnen bij indiening van offertes voor overheidsopdrachten gelet op de risico’s inzake de maatregelen inzake de bestrijding van het coronavirus?
  • Zijn het coronavirus en de maatregelen ter bestrijding van de verspreiding hiervan onvoorzienbare omstandigheden voor de opdrachtnemer en zo ja, hoe dient hier praktisch mee te worden omgegaan?
  • Kan de aanbesteder ingevolge het coronavirus een wijziging aanbrengen aan de opdracht en tot hoever kan deze wijziging reiken?
  • Kan de uitvoering van de opdracht door de aanbesteder worden geschorst en wat zijn de gevolgen hiervan?
  • Wat als mijn (onder)aannemer zich (al dan niet terecht) beroept op overmacht?
  • Is er een vergoeding voor (gedeeltelijke) stillegging van werken?
  • Mijn leverancier beroept zich op gewijzigde omstandigheden om niet (tijdig) te leveren, én meteen een prijsverhoging door te drukken. Quid?
  • Mijn klant deelt droogweg mee alle verdere betalingen op te schorten zolang hijzelf moet sluiten. Moet ik zomaar aanvaarden?

Corporate Social Responsibility

Lees meer

Vacatures

  • Advocaten 11
  • Staff
Lees meer